Saturday, February 19, 2011

me as a CHEF...wallah.. :P

assalammualaikum....
new entry dr aku...hehehe..dah lama sepi..tiba2 arini ada entry...
ampa2 semua penah akan tiramisu??
haaa sedap kan (bajet cam penah mkan selalu jaa :P ) ahaha
atceli aku pnh mkn skli jaa..pastu saja laa p ziarah tokwan "g" nih...
ziarah punya ziarah..terjumpa resepi tiramisu simple kt sini >>> MY RESEPI- TIRAMISU  ..
memang best kt sini ..macam2 ada ( nada cam iklan ASTRO oke..hehe )

maka dengan gigihnya aku pon kluar laa mencari bahan2 nak wat TIRAMISU nih ngn kezen aku..
dia kuar beli barang dia..aku lak nk cari bahan2 ntuk buat kek nih..
cari punya cari akhirnya kami singgah kat kedai peralatan kek SUGAR & FLOUR kat round about JALAN STADIUM tue...
best oke kedai tue..masuk2 jaa rasa cam :

" wah....masuk kedai gaya cam aku selalu jaa nk wat kek...hehehe ..padahal kan...barang2 camni blh jaa beli kat kedai2 biasa..heee >.< "

ahaha..kan cam poyo jaa ayat..seyes nanti klo nak cari barang2 buat kek..rasanya tempat tu aku akn pegi...
dah laa barang dia boleh tahan murah dari pasaraya.. (apa?? murah brapa sen pon...murah jgk oke?)
maka...selepas acara memilih,mencari dan membeli barang2 tue suma..
aku pon dengan semangat nak buat kek tue...heee..
lepas solat maghrib...aku pon sorang2 laa "bertukang" kat dapor tue...hahahaa...

1st tyme dow wat kek sorang2...mak aku dah awai2 dah warning...nak wat kek jangan kacow mak...huu
_ 

_

_

_

_

_

SELEPAS BEBERAPA JAM (campur dengan masa aku simpan dalam peti sejuk)...
maka siaplah KEK TIRAMISU aku...

tadaaaaaaaaaaaaaaa  !!!



haaaa...nilah hasilnya....
nyum2....sedap oke....hikhik...
alhmdulillah...my 1st trial jdik...hikhik...

notakaki : kawan2 aku cakap dah pandai wat kek dh boleh kawen...
haha..ada ka cmtue..ishk2

No comments: