Wednesday, March 30, 2011

taw...tapi ada jaa wat xtaw...!

Assalammualaikum...
hi uolzz....

petang-petang yang redup nih...
tiba-tiba aku teringat kat abg aku no.3 yang keja dekat pahang tue...
malam esok dia nak balik...^^ syoklaa mak aku...

oke...sebenarnya aku bukan nak crta yang tue pon..
pejam celik pejam celik...lagi dua hari g kita dah masuk bulan baru..
bulan APRIL...

agak-agak kan ada apa laa bulan tue kan??
APRIL FOOL?? haaa..yang nih aku rasa ramai yang akan sambut punya nih...
kenakan orang lepas tue cakap "APRIL FOOL..."..aku pon penah laa jgk sambut benda2 nih...masa sekolah rendah dulu ...masa tue xdak sapa bagitau lagi kan... T_T
owh betapa jahilnya aku dulu...T_T
so bila aku dah naik sekolah menengah aku dah dapat info pasal suma nih..
baru aku taw APRIL FOOL tu haaraaaaaammm !!
macamana hari VALENTINE haram....mcmtue laa april fool tue ..
H.A.R.A.M ....


meh sini kita ungkap peristiwa di sebalik APRIL FOOL yang ramai sangat anak2 muda sekrang nih suka sambut...

  • ribuan umat ISLAM Sepanyol diperdaya lalu dibunuh dengan kejam oleh tentera Salib tanpa belas kasihan.
  • tragedi ini berlaku tepat pada tanggal 1 APRIL 1487 Masihi..
  • dunia Kristian memperingati hari itu sebagai "THE APRILS FOOL DAY" a.k.a APRIL FOOL kerana dapat memperdaya orang Islam di Sepanyol lalu membunuh mereka..
  • sesiapa yang menyambut APRIL FOOL nih seolah-olah mempersendakan kejadian yang telah berlaku kepada orang Islam di Sepanyol

haa..klo agak-agak ampa suma nak taw dangan lebih detail lagi...
manfaatkanlah butang SEARCH kt atas tue...
sekarang nih semua dihujung jari jaa..^^

notakaki :  "Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun" (Sabda Rasulullah SAW)..

tentiu sudi baca .. ^^

2 comments:

Nurul Ain said...

alhamdulillah...jgn sambut...kita sambut raya haji,raya aidilfitri,awal muharram,maulidurrasul,nuzul quran dh la ea.....


http://bidadarikayangan90.blogspot.com

zie_Lah said...

..haa klo sambut jugak..kasi flying kiss sket.. :P